Urmareste-ne
  >  Drept civil   >  Care este procedura de constituire a unei asociații de proprietari și ce documente ne sunt necesare?

Care este procedura de constituire a unei asociații de proprietari și ce documente ne sunt necesare?

Bună ziua,

Anul acesta am finalizat lucrările la un bloc de locuințe. Este vorba despre 33 de apartamente, dintre care 10 sunt deja vândute.

Având în vedere aceste aspecte, precum și din dorința de a oferi locatarilor un mediu organizat, am decis constituirea unei asociatii de proprietari.

Apelăm la serviciile dumneavoastră în vederea depunerii tuturor diligențelor în sensul constituirii asociației, cu rugămintea să ne comunicați documentele pe care trebuie să le pregătim.

Întrebare adresată de Marinescu C.

 

Stimate domnule Marinescu,

Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre.

Reiterând cele discutate telefonic, facem mențiunea că pentru constituirea asociatiei de proprietari sunt necesare documentele după cum urmează:

1. Acordul de asociere al tuturor proprietarilor;

2. Anexa la acordul de asociere, în cadrul căreia vor fi trecuți toți proprietarii, datele de identificare, documentul care justifică dreptul de proprietate, precum și semnăturile acestora.

3. Actul constitutiv al asociației de proprietari. Acesta este documentul cel mai detaliat, cuprinzând descrierea construcției ca un tot unitar, dar și defalcată pe apartamente;

4. Cerere de acordare a asociației

5. Procesul-verbal al Adunării generale. Având în vedere faptul că această adunare nu există, pentru moment, se va încheia un proces-verbal în urma unei ședințe la care vor participa cel puțin 3 proprietari. Tot în acestă ședință va trebui ales și președintele asociației, împreună cu un cenzor;

6. Anexa la procesul-verbal în cadrul căruia vor fi trecuți toți proprietarii, datele de identificare, documentul care justifică dreptul de proprietate, precum și semnăturile acestora;

7. Statutul asociației de proprietari. În cadrul acestuia se vor indica obiectivele asociatiei.

După ce toate aceste documente vor fi finalizate, rămâne să întocmim două dosare pe care le vom înainta Direcției de Impozite și Taxe Locale din localitatea în care este situat imobilul. La această direcție va fi necesară achitarea unei taxe de 20 de lei.

Într-o scurtă perioadă de timp, documentele vor fi analizate, după care Judecătoria din aceeași localitate va soluționa cererea de acordare.

Așteptăm telefonul dumneavoastră după întocmirea documentelor despre care am făcut vorbire sau pentru orice fel de nelămuriri.

Cu considerație,
echipa
Care este procedura de constituire a unei asociații de proprietari și ce documente ne sunt necesare?