Urmareste-ne
  >  Opinii juridice   >  Asociații de proprietari   >  Căutăm avocat asociație de proprietari. Ne puteți comunica o ofertă?

Căutăm avocat asociație de proprietari. Ne puteți comunica o ofertă?

Ref. avocat asociație de proprietari – enunțare paletă servicii juridice. Ofertă de preț

Bună ziua! Am calitatea de președinte al unei Asociații de proprietari al unui complex rezidențial din Sectorul 1 București.

De curând, s-a organizat Adunarea Generală, unde am fost ales președinte al asociației. Tot în cadrul aceleiași adunări s-a ales și Comitetul executiv.

Având în vedere neregulile din trecut, precum și ansamblul documentației ce urmează a-mi fi înmânată, am propus alocarea unui buget pentru colaborarea cu un avocat specializat în asociație de proprietari.

Am ajuns la societatea dumneavoastră de avocatură în urma unei recomandări. În acest sens, vă adresăm respectuoasa rugăminte de a ne comunica lista de servicii pe care un avocat specializat în asociații de proprietari le prestează pentru membrii locatari și costurile serviciilor.

În legătură cu același aspect, vă rugăm să ne comunicați care este modalitatea prin care putem stabili o întâlnire cu un avocat pentru discutarea unor aspecte adiacente celor anterior-menționate.

Întrebare adresată de Adăscălița L.

Bună ziua, domnule Adăscălița! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre juridice.

Cu privire la stabilirea unei întâlniri cu unul dintre avocații noștri, vă rugăm apelați numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact.

În legătură cu situația expusă, arătăm următoarele:

Serviciile juridice ce constituie obiectul ofertei pe care urmează să o comunicăm în detaliu pe e-mail constau în consultanță juridică și, după caz, reprezentare în față organelor abilitate, evidențiate atât sub formă de pachete tip abonament, cât și sub formă de servicii individuale prestate la cererea Clientului, astfel cum vom prezenta în continuare.

(i) În cadrul pachetelor tip abonament oferta noastră se prezinta astfel:

1. Consultanță juridică în legătură cu fiecare demers pe care asociația de proprietari dorește să-l întreprindă, reprezentarea asociației în relația cu autoritățile publice, inițiere demersuri privind locatarii rău-platnici, redactare convenții cu locatarii privind eventuale eșalonări ale obligațiilor de plată – cote de întreținere, precum și orice alte demersuri în interesul membrilor asociației pe care aceasta din urmă, prin reprezentant, le consideră oportune, precum formularea de adrese și orice alte comunicări în numele Clientului în raport cu alte entități cu care Asociația intră în colaborare. Pentru litigiile de orice natură, urmează sa fie propus un onorariu distinct, ulterior analizării obiectului diferendului.

2. Consultanță juridică în legătură cu fiecare demers pe care asociația de proprietari dorește să-l întreprindă, reprezentarea asociației în relația cu autoritățile publice, inițiere demersuri privind locatarii rău-platnici, redactare convenții cu locatarii privind eventuale eșalonări ale obligațiilor de plată – cote de întreținere, precum și orice alte demersuri în interesul membrilor asociației pe care aceasta din urmă, prin reprezentant, le consideră oportune, precum formularea de adrese și orice alte comunicări în numele Clientului în raport cu alte entități cu care Asociația intră în colaborare. Pachetul include reprezentarea Clientului în oricare dintre litigiile în care este angajat și care izvorăsc din aplicarea legislației în materia asociațiilor de proprietari, fără niciun cost suplimentar privind onorariul avocațial, atât timp cât litigiile au loc la oricare dintre instanțele/ organele de urmărire penală din municipiul București și sunt până la 10 cauze, inclusiv, în desfășurare.

Onorariul avocațial, atât pentru primul pachet, cât și pentru cel de-al doilea, urmează să îl comunicăm pe e-mail în cuprinsul ofertei detaliate.

În situația în care există incertitudine privind numărul de litigii, se poate hotărî de către reprezentanții Clientului optarea pentru primul pachet, urmând ca în funcție de evoluția raporturilor Asociației cu diferite persoane fizice/ juridice să se decidă alegerea celui de-al doilea pachet.

(ii) În cadrul serviciilor individuale prestate la cererea Clientului, respectiv pentru o asociație de proprietari, oferta noastră se prezintă astfel:

În legătură cu acest aspect, facem mențiunea că Asociația de proprietari poate contracta punctual, unul sau mai multe servicii dintre cele enunțate mai jos (cu titlu de exemplu), fără obligativitatea existenței unui abonament de consultanță juridica activ.

1. Actualizare/modificare acord de asociere și/sau statul ale Asociației;

2. Atestarea identității părților, a conținutului și a actelor prezentate spre autentificare;

3. Redactare, modificare regulament de condominiu;

4. Redactarea preavizelor motivate potrivit dispozițiilor art. 31 din Lege, precum și redactarea oricărei acțiuni civile și/sau penale ca urmare a prejudiciilor aduse Asociației prin refuzul nejustificat al destinatarului preavizului;

5. Redactarea, în termenul legal, a tuturor răspunsurilor obligatorii a fi comunicate potrivit dispozițiilor art. 28 din Lege;

6. Redactarea cererilor în vederea notării în Cartea funciară a debitelor mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, potrivit art. 33 din Lege, precum și în vederea notării ipotecii legale conform art. 80 alin. (3) din Lege;

7. Reprezentarea juridică a Asociației în litigiile demarate de către proprietari în temeiul dispozițiilor art. 52 din Lege;

8. Consultantă juridică în îndeplinirea de către Asociație a obligațiilor reglementate de art. 53, 55 si 57 din Lege;

9. Consultanță și asistență juridică în legătură cu încheierea oricărui act sau fapt juridic în legătură cu administrarea, exploatarea, întreținerea, repararea, reabilitarea și/sau modernizarea, după caz, a proprietății comune aferente condominiului;

10. Redactarea notificărilor și comunicarea acestora proprietarilor care au plăți restante la cheltuielile comune ale imobilului;

11. Redactarea cererilor de chemare în judecată față de proprietarii care se fac răspunzători de neplata cotelor de contribuție mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 de zile de la afișarea listei. Asistență și reprezentare juridică în fața instanțelor judecătorești competente precum și în faza de executare silită.

În măsura în care există, în legătură cu activitatea juridică suplimentară față de sfera activităților menționate în mod concret mai sus, urmează să discutăm în cadrul întâlnirii.

Cu considerație,
echipa
Căutăm avocat asociații de proprietari. Ne puteți comunica o ofertă?

Comentarii

  • Alexandru M.

    12 noiembrie 2020

    Buna ziua domnule avocat,

    As vrea sa stiu daca acceptati sa ma reprezentati intr-un litigiu cu o asociatie de proprietari care imi solicita in mod abuziv o suma de
    cca.12.000 ron (din 2015) si impotriva careia am facut deja o plangere penala (in 2016) pentru gestiune frauduloasa?

    Va multumesc anticipat si astept sa imi comunicati cum putem stabili o intalnire.

    arh. Alexandru M.

    Reply
  • Dragoș Madalin

    26 februarie 2021

    Buna ziua,

    Povestea
    In 12.11.2020 am inceput renovarea apartamentului proprietate personala din 2017 cu ajusto (ajusto.ro), ramura a companiei Engie.
    Dupa ce au inceput lucrarea, un vecin de la scara vecina(care este si contabilul asociatiei de locatari), a inceput sa ma agaseze cu telefoane si mesaje. A facut plangere la politia locala. Am fost citat, m-am prezentat la politie, am lamurit problema, fara amenzi sau alte chestiuni si a mai ramas doar sa refac releveul pentru ca un perete de debara nu mai era ca in releveu de cand am cumparat apartamentul.

    Speta I
    As dori sa il actionez pe reclamant pentru recuperarea sumelor cheltuite pe drumuri la politie(pe timpul renovarii am stat la 130 de km de Bucuresti), plata zilelor in care am lipsit de la serviciu(proportional salariu/zile lucratoare) intarzieri ale lucrarii(stipulate in factura) si daune morale.

    Speta II
    Dupa aceste agasari, am facut cerere la asociatie (pe 5 decembrie) sa ma scoata de la intretinere si caldura pe lunile noiembrie-decembrie, intrucat nu a locuit nimeni in apartament, iar caloriferele erau debransate.
    In luna ianuarie ma trezesc cu o factura la intretinere ca si cum as fi locuit in apartament si mai mult, cu 10 m cubi de apa calda si 14 m cubi de apa rece de plata. (ca medie consumul este de 4mc cu 2mc)
    Le fac contestatie, si le cer toate indexurile de cand am apartamentul, si ei imi raspund cu hartia din atasament.

    Daca ei imi pun la plata consumul asta, nu trebuie ei sa demonstreze diferenta dintre contoarul blocului si a celorlalte apartamente (cu metrologie si sigilii)?
    Daca au martori care zic ca afirma ca nu existau apometre, inseamna ca stiu pe cineva care intrat la mine in apartament fara ca eu sa stiu. Asta nu este violare de domiciliu?
    Pentru numarul de persoane care au lucrat in apartament as dori sa le dau datele de contact ale Engie SRL, intrucat apartamentul a fost predat pe proces-verbal si chiar nu stiu cati si cand au fost.
    Pentru cererea de debransare, as dori sa-mi arate contractul de bransare si conditiile de debransare semnate de mine (nu mi-au adus asa ceva la cunostinta)

    Mi se pare ca ce fac ei este cel putin furt, adica daca nu dai apometrele in primele zile ale lunii, ei baga din burta si nu fac regularizare niciodata.

    Credeti ca puteti sa ma reprezentati/indrumati in acest demers? Care ar fi costurile? Care ar fi sansele de castig?

    PS : am contract si PV-uri cu lucrarile executate, PV de la politie cu ce au constatat la fata locului, cererea si reclamatia depuse la asociatie. Nu am metrologie la apometre, dar cand pui la plata o piscina de copii nici nu stiu daca este relevant….

    Va multumesc. Datele mele de contact le aveti completate in formularul de contact.

    Reply
  • Ciprian Balica

    12 mai 2021

    Bună ziua,

    Vă rog să ne comunicați dacă puteți prelua/continua procesul de înființare a unei asociații de proprietari (bloculeț 9 apartamente – P+2, sector 1).

    Apelăm la dumneavoastră datorită faptului că împuternicitul nostru are probleme personale.

    ISTORIC:

    1). Cerere – august 2020

    2). Rezoluție – citație pentru depunere a). anexă la acordul de asociere care să cuprindă cota parte indiviză b). dovada convocării, cu cel puțin 10 zile înaintea datei fixate pentru adunarea proprietarilor de constituire a asociației de proprietari, a proprietarilor, prin afișare la avizier c). extras CF sau titluri de proprietate

    3). Respingere septembrie 2020

    4). Apel

    5). Citație apelant-petent pentru decembrie 2020

    6). Încheiere-suspendare (lipsa părților) decembrie 2020 (probabil s-a uitat înștiințarea de neprezentare). Drept de recurs pe perioada suspendării (?)

    Cu stimă,

    Ciprian Balica 

    Reply
  • Mirel Damian

    25 noiembrie 2021

    Va rog mult sa imi trimiteti oferta de pret, in format PDF, pentru opinie juridica, in urmatoarea problema:

    Cativa proprietari si-au exprimat dorinta de a-si monta blocatoare pe locurile de parcare de la exterior/suprateran, proprietate personala. Ei au spus ca vor monta oricum aceste blocatoare doar ca s-au adresat Asociatiei de Proprietari, in sensul in care Asociatia a ales/aprobat folosirea unui singul model de blocator, pentru a fi o uniformitate in complex.

    In sedinta de Comitet Executiv nu am putut sa luam o decizie pivind stabilirea si aprobarea modelului optim de blocator, pentru complexul nostru, pentru ca membrii Comitetului Executiv dar si membrii Comisiei de Cenzori sunt impartiti in aceasta decizie ( stiu Cenzorii nu sunt factor decizional ), unii spun ca Asociatia nu ar trebui sa ingradeasca in vreun fel acest drept si ar trebui sa permita montarea de blocatoare, iar altii spun ca Asociatia nu ar trebui sa permita asa ceva si nu ar trebui sa dea voie ca proprietarii sa isi monteze blocatoare pe locurile lor, conform anexa CVC si ROI.

    Va atasez anexa din contractul de vanzare/cumparare si ROI-ul aprobat de adunarea generala si semnat de 50%+1 din proprietari.

    De urmarit:
    In Anexa CVC
    – paragraful II – Destinatia, Modificarea si Amenajarea Apartamentelor
    – alineatul 20 – Este strict interzisa inchiderea si/sau obstructionarea sub orice forma a spatiilor cu alta destinatie ( boxa, parcare interioara si/sau exterioara ).

    In ROI
    – paragraful IV – Reguli privind utilizarea imobilelor
    – alineatul – 4.1 – Dispozitii privind destinatia Proprietatilor Individuale
    – alineatul – 4.1.2

    Asociatia de Proprietari, prin documentele atasate sau prin legile in vigoare, poate se blocheze aceasta actiune a proprietarilor de asi monta blocatoare pe locurile lor de parcare proprietate personala ?

    Va multumesc foarte mult!

    Reply

Lasă un răspuns

error: Articolul nu poate fi copiat, însă poate fi citit oricând, gratuit, pe platforma avocatum.ro.