Chiriașul a plecat fără să plătească. Cum îmi recuperez banii?
Bună ziua! Dețin un apartament în sectorul 3 al municipiului București pe care l-am închiriat unei persoane aparent serioasă. Contractul de închiriere a fost încheiat pe o perioadă de un an de zile, cu posibilitatea încetării în situația în care oricare dintre părți anunță cu cel puțin 15 înainte de plecare.
Chiriașul a plecat fără să plătească. Concret, în ultima perioadă, acesta m-a amânat în mod repetat, până când am primit informația conform căreia a plecat și a lăsat cheia de la locuință în căsuța poștală.
Prejudiciul meu se ridica la aproximativ 5500 lei și constă în restanțele pe care le am față de furnizorii de utilități, respectiv față de asociația de proprietari și puțin din cuantumul chiriei lunare.
Doresc să stabilesc o întâlnire la începutul săptămânii următoare cu un avocat de drept civil din cadrul echipei dumneavoastră. Ce documente trebuie să pregătesc și cum ar trebui să procedez?
Întrebare adresată de Manea P.
Bună ziua, domnule Manea! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre juridice.
Cu privire la stabilirea unei întâlniri cu unul dintre avocații noștri specializați în drept civil, vă rugăm apelați numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact.
La întâlnire, vă rugăm să veniți cu o copie de pe următoarele documente: Contract de închiriere, facturi de utilități și avizierul în cuprinsul căruia sunt afișate cotele de întreținere.
Cât privește problema expusă, procedura de recuperare a prejudiciului constă în formularea unei cereri de chemare în judecată, cunoscută sub denumirea de cerere cu valoare redusă, prin care solicităm instanței obligarea chiriașului – locatar – la plata către dumneavoastră – locator – a sumelor de bani la care s-a obligat prin contractul de închiriere să le achite.
Atașat cererii cu valoare redusă vor exista, în copie certificată conform cu originalul, facturile de utilități, contractul de închiriere, avizierul în cuprinsul căruia sunt redate cotele de întreținere și orice alte documente considerăm oportun să atașăm.
Urmează să discutăm restul detaliilor în cadrul întâlnirii.
Cu considerație,
echipa
Oprea Claudiu
Buna ziua,
Va contactez in legatura cu apartamentul in care stau in chirie si proprietarul acestuia.
Anul trecut, in aprilie, iubita mea a semnat un contract de inchiriere a unui apartament in care inca locuim, insa au inceput sa apara probleme care par sa fie de ceva vreme in legatura cu apartamentul, iar noi acum suferim aceste neplaceri. Dormitorul este gaurit pe din afara, de o firma de televiziune probabil, care leaga un cablu…prin acele gauri in toamna cand a plouat, s-a udat peretele pe dinaintru, cu timpul a inceput sa faca mucegai iar camera nu face fata deloc frigului. Toate acestea i-au fost comunicate proprietarului care ulterior a dat vina pe noi pentru mucegaiul depus…a trebuit sa fac rocada intre dormit si sufragerie cu patul pentru ca am dat cu solutie antimucegai si camera trebuia aerisita periodic, cand am intrebat ce facem in situatia asta, mi s-a zis ca nu se poate face nimic pana la vara pana vine caldura, DAR nici sa „nu dea domnul” sa inchid caldura in camera respectiva sa ii faca mucegai ca altfel ne da afara. Am fost amenintati ca daca consumul la gaze nu este de cel putin 3 milioane, la o medie pe ultimele luni pana in februarie…o sa fim dati afara inainte de termen fara sa primim garantia inapoi,pentru ca (citez) „nu ne permitem apartamentul”, conditia in care platim 350 euro lunar plus utilitati. Noi in momentul de fata platim 350 euro si suntem obligati sa tinem caldura intr-o camera pe care nu o folosim din cauza conditiilor…cand am precizat faptul ca in contract sunt niste lucruri pe care trebuie sa le respecte mi s-a zis „daca vorbim la misto…maine vin, iti inchid curentul si te dau afara, chiriasi ca tine gasesc in 2 zile”, din pacate nu am convorbire si nu stiu cat conteaza vorbele mele, in schimb am poze de pe whatsapp in care mi-a trimis poze cu problema din camera care pare sa fie de anul trecut, dar pe care au tratat-o ca pe o „a uitat chiriasul trecut geamul deschis si a ploat inauntru”
Suntem destul de stresati ca e mijlocul iernii…si chiar nu meritam sa fim tratati asa pe banii nostrii, vrem sa plecam si sa luam ce e al nostru de drept, contractul nu s-a respectat din partea lui…
Intrebarea mea, pot sa plec inainte de termen fara sa ii anunt ca plec, si daca il dau in judecata pot recupera garantia de 500 de euro de la el?
Multumesc anticipat!
Claudiu
Monica Paveliuc
Ref. proprietar vs. Chirias – Chiriasul e amenintat cu evacuarea (conflict cu vecinul de sub el (declansat de acest vecin) daca cere ajutorul oficial (Politie, Asociatie,…)
Buna ziua!
Am mare nevoie de ajutor, deoarece d-na care e imputernicita de catre proprietar (e chiar mama celui care are apt. dat in chirie) ne-a spus ca ne da afara (eu si mama mea locuim in respectivul apt.) daca mergem la Politie sau la Asociatie atunci cand exista intre noi si un alt vecin (sau chiar Asociatie) vreo situatie negativa care nu se vrea a fi solutionata pe cale amiabila (nu neregulile sunt de vina, ci orgoliul excesiv, lipsa cooperarii, a tolerantei, …). D-na nu vrea sa accepte ca noi sa apelam la Politie sau Asociatie si nici sa asculte versiunea noastra (conflict cu vecinul de sub noi si doar lui ii da dreptate, deci e crezut orbeste, noi nici nu suntem lasate sa vorbim)!!! A spus ca ne da afara cu Politia in 5 zile, daca aude a 2-a plangere la Asociatie impotriva noastra sau daca apelam noi la Politie (in vederea solutionarii conflictului cu vecinul de sub apt.in care locuim noi). Din pacate, chiar daca am avea un alt apt., nu sunt bani pentru mutat.
1. Contractul s-a facut doar in primul an (locuim de 5 ani si 5 luni, din oct. 2014); 2. Majorarea chiriei are loc dupa cum vrea d-na (mama proprietarului) motivand inflatia, ROBOR-ul si orice altceva (in prezent e de 300 de euro – plata a fost tot timpul in euro); 3. Verificarile obligatorii de la E–ON le platim noi; 3. Unele aparate si obiecte s-au stricat si au trebuit schimbate (nu doar reparate). De ex.: televizorul, bateriile de instalatii sanitare de la baie si bucatarie (inclusiv „fluturasii” si furtunurile), rezervorul de la w.c. (de 2 ori), draperiile si/sau jaluzelele; 4. De la inceput au fost cateva „vicii ascunse” (de care nu am stiut si, ulterior, nu au fost recunostcute de d-na):
– centrala mereu se defecteaza;
– cuptorul de la aragaz nu functioneaza;
– frigiderului ii lipseste stecherul (deci, nu poate fi pus in priza);
– debaraua e mereu inundata atunci cand ploua puternic sau mult timp afara;
– baia miroase ingrozitor zi si noapte, chiar daca s-a facut curatenie la subsolul scarii (instalatorul a zis ca e din cauza sifonului);
– usa dormitorului nu se poate inchide (normal, cu clantele), usa sufrageriei nu se poate inchide fiindca ii cad clantele, usa apartamentul e foarte subreda si numai yala de sus poate fi folosita, rotita doar o singura data (altfel nu mai putem intra/iesi in/din apt.).
Intrucat noi nu ne pricem sa negociem, intotdeauna am rugat (zadarnic) pentru o chirie mai mica si suntem la zi cu plata utilitatilor (la Asociatie).
Cum poate fi obligata legal d-na sa ne permita apelarea la Politie, fara repercusiuni ? Cum putem stabili o intalnire cu un avocat din cadrul societatii dumneavoastra de avocatura pentru a discuta pe marginea cazului nostru?
Multumesc pentru ascultare!
avocatum.ro
Bună ziua, doamnă Monica Paveliuc!
Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre. Am parcurs în integralitate mesajul transmis din partea dumneavoastră.
În vederea stabilirii unei întâlniri cu un avocat specializat în drept civil din cadrul echipei noastre, sunați la numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact.
Cu bine,
Echipa avocatum.ro