Despre returul produsului folosit în scop de igienă personală. Aspecte legale
Bună ziua! Ne puteți îndruma în privința unei situații privind returul unei mașini de tuns? Un client solicită returul produsului – mașină de tuns, în interiorul celor 14 zile. Am purtat numeroase discuții la telefon și pe e-mail, concluzia fiind că urmează să facă plângere la ANPC privind încălcarea dispozițiilor în legătură cu dreptul consumatorului la returul produsului achiziționat online în interiorul celor 14 zile.
În aceste condiții, vă rugăm să ne spuneți care este procedura pentru stabilirea unei întâlniri cu un avocat din cadrul societății dumneavoastră de avocatură. Discuția are legătură cu politicile legale ale societății, iar mai puțin cu privire la acest caz particular.
Întrebare adresată de Emil C.
Bună ziua, domnule Emil! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre juridice.
Cu privire la stabilirea unei întâlniri cu unul dintre avocații noștri specializați drepturile consumatorului, vă rugăm apelați numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact. La celălalt capăt al firului, există mereu un coleg disponibil, pregătit să stabilească o întâlnire cu un avocat.
În legătură cu situația expusă, până la întâlnirea ce urmează a avea loc, facem următoarele precizări:
Conform art. 9 alin. (1) din Ordonanța de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, „Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14.”, iar conform art. 16 din aceeași Ordonanță, sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15, în ceea ce privește contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale, furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator.
Te-ar putea interesa și: Sunt obligată să-i restitui banii clientului și să-i prelungesc garanția pentru un produs?
Prin urmare, în cadrul procesului-verbal sau a documentului pe care reprezentații societății pe care o reprezentați îl folosesc, trebuie inserată mențiunea:
Conform art. 9 alin. (1), raportat la art. 16 lit. e) din Ordonanța de urgentă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, nu pot fi returnate, din motive de protecție a sănătății și din motive de igienă, produsele ce sunt folosite în aceste din urmă scopuri, precum și în alte scopuri în măsura în care folosirea ulterioară a produsului utilizat poate afecta sănătatea consumatorului, atât timp cât au fost desigilate de consumator.
Urmează să discutăm în cadrul întâlnirii pe larg, inclusiv din perspectiva politicii legale a societății.
Cu considerație,
echipa