Încetare contract. Recuperare chirie plătită în avans în contextul COVID-19
Bună ziua! Vă solicit ajutorul în privința încetării unui contract de închiriere, respectiv recuperare chirie plătită în avans, în contextul anulării unui eveniment-internship ce urma să aibă loc în municipiul București din considerente de siguranță publică – COVID-19.
Concret, urma să particip la un internship organizat la hotelul InterContinental din București. În aceste împrejurări, am identificat un apartament în scopul închirierii acestuia pe o perioadă de un an de zile.
După negocierea chiriei, am achitat cu titlu de avans suma de aproximativ 1300 euro, reprezentând o lună de chirie și garanția. Contractul urma să intre în vigoare la începutul luni aprilie 2020.
După numai câteva zile de la semnarea contractului și achitarea celor 1300 euro, am fost anunțată de către organizatorii evenimentului din București că acesta s-a anulat în contextul alertelor coronavirus – COVID-19.
Am luat legătura cu proprietarii și aceștia refuză să îmi restituie suma plătită cu titlu de avans, cu toate că nu am intrat în apartament și perioada de închiriere nu a început.
Având în vedere toate cele de mai sus, precum și documentația transmisă pe e-mail, vă solicit ajutorul în privința recuperării sumei achitată cu titlu de avans proprietarilor apartamentului din municipiul București.
Întrebare adresată de Mirela D.
Bună ziua, doamnă Mirela! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre! Am parcurs în integralitate conținutul documentației transmise.
Există două modalități, raportându-ne inclusiv la contextul actual, prin care poate fi desființat contractul și repuse părțile în situația anterioară, cu obligația locatorilor de a restitui cuantumul chiriei încasate, și anume:
Pe de o parte, efectuarea demersurilor juridice de către societatea de avocatură în vederea recuperării sumei achitate cu titlu de avans, demersuri ce se concretizează prin redactarea, semnarea și transmiterea de notificări către locatori.
Notificările se fundamentează pe dispozițiile legale în materie, pe cele adoptate în contextul COVID-19, precum și pe intenția, prin raportare la caracterul întemeiat al pretențiilor dumneavoastră, dar mai cu seamă la natura costisitoare a procedurilor litigioase și execuționale, de a soluționa acest diferend pe cale amiabilă, extralitigios, menționând locatorilor că reprezintă nu doar un demers economic, ci si unul înțelept, evitând astfel plata cheltuielilor pe care le presupun procedurile judiciare (alte penalități, taxe judiciare de timbru, onorariu avocat etc.) și care cad în sarcina acestora – proprietarilor.
Totodată, le este învederat că aceasta reprezintă ultima încercare de soluționare pe cale amiabilă a acestui diferend, toate celelalte demersuri urmând a face obiectul exclusiv al procedurilor judiciare.
Pe de altă parte, inițierea procedurilor judiciare, concretizate inclusiv prin introducerea unei cereri de chemare în judecată având ca obiect restituirea sumei plătite de către dumneavoastră cu titlu de avans – recuperare chirie.
Strategia judiciară, respectiv temeiurile de drept pe care se fundamentează acțiunea și onorariile, urmează a fi discutate ulterior.
Recomandăm prima variantă, evitând astfel introducerea unei cereri de chemare în judecată până în momentul în care știm cu siguranță că aceasta este singura variantă.
Toate sumele anterior-menționate se achită de către cel ce introduce acțiunea. Privitor la recuperarea acestora, în ipoteca unui proces, menționăm că acestea intră în categoria cheltuielilor de judecată și se restituie integral în momentul câștigării litigiului.
Doamnă Mirela, în eventualitatea considerării sfatului nostru ca unul folositor cazului dumneavoastră, dorim să aveți în vedere că puteți oricând solicita sprijinul nostru atât aici, în mediul online, cât și în parcurgerea concretă a demersurilor indicate. În vederea stabilirii unei întâlniri, vă stăm la dispoziție la unul dintre numerele de telefon afișate pe website.
Cu considerație,
echipa
Dantes Cristina
Buna ziua,
Numele meu este Dantes Cristina si ma confrunt cu o problema legata de o agentie de turism.
Pe scurt, problema este ca am platit un avans pentru o excursie in Japonia ce urmeaza sa se desfasoare pe 15 aprilie, dar din cauza situatiei mondiale cu coronavirus, am dorit sa anulez excursia.
Am scris agentiei, dar ei refuza sa imi dea banii de avans inapoi, sau sa negocieze alta excursie, spunand ca nu e situatie de alerta.
M-ar interesa in primul rand daca dvoastra va ocupati de cazuri de genul asta si care este tariful pentru o prima consultatie in vederea analizarii contractului incheiat cu agentia de turism si a vedea daca din punct de vedere legal, am o sansa sa recuperez banii.
Cu respect,
Dantes Cristina
avocatum.ro
Buna ziua, doamnă Dantes!
Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre! Recuperarea sumelor plătite în avans depinde de particularitatile fiecărui contract încheiat cu agenția de turism.
Vă adresăm rugămintea de a ne comunica pe e-mail o copie scanată a contractului și vă asigurăm că fructificăm fiecare modalitate de recuperare a avansului.
Pentru stabilirea unei întâlniri de consultanță juridică cu un avocat din echipa noastră, sunați la numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact. Un coleg va răspunde și vă va comunica toate informațiile pe care le solicitați.
Suntem aici pentru orice informație.
Cu bine,
Echipa avocatum.ro
M. Carmen
Buna ziua.
Va adresez rugamintea de a-mi comunica costul unui eventual contract, incheiat cu unul dintre avocatii specializati in domeniul inchirierilor de locuinte, in vederea consilierii si reprezentarii mele, astfel:
Ulterior identificarii unor posibile locuinte de inchiriat (un numar cat mai restrans) , in Bucuresti, reprezentantul dumneavoastra sa ia legatura telefonic cu proprietarul, pentru cele cateva locatii pe care vi le voi comunica, pentru a obtine acordul de principiu, inaintea vizionarii locatiei, cu argumente corespunzatoare, privind intocmirea unui contract de inchiriere inregistrat la ANAF, pentru a exclude riscul inchirierii mai multor chiriasi simultan, chiar daca nu e obligatoriu prin legislatie, stipularea in contract a posibilitatii inlocuirii butucului de la usa principala, pentru o siguranta suplimentara, fara obligativitatea de a inmana o cheie proprietarului, precum si o discutie telefonica in vederea obtinerii unor informatii de la administratorul imobilului, referitoare la plata utilitatilor, costuri vara/iarna si existenta unor eventuali restantieri ai imobilului, iar apoi insotirea mea la vizionarile respective, alese in functie de rezultatul discutiilor telefonice. Totodata, solicit intocmirea unui contract de inchiriere profesionist, care sa-mi reprezinte interesele din punct de vedere legal, dupa studierea contractului de proprietate in cauza. In plus, va solicit consilierea privind termenul minim de inchiriere pe care l-am putea solicita, astfel incat, daca vor exista totusi probleme, sa pot renunta la locatia respectiva, precum si includerea in contract a reglementarilor privind plata chiriei si a utilitatilor (termene, modalitatea de plata), termene si conditii de reziliere, dar si a tuturor celorlalte reglementari pe care le considerati necesare.
Va multumesc.