Urmareste-ne
  >  Contencios contravențional   >  La ce riscuri se supun beneficiarii serviciilor saloanelor de înfrumusețare?

La ce riscuri se supun beneficiarii serviciilor saloanelor de înfrumusețare?

Bună ziua! Vă solicit sprijinul privind interpretarea unor dispoziții referitoare la sancțiunile aplicabile beneficiarilor serviciilor saloanelor de înfrumusețare cu activități la domiciliul lucrătorilor, respectiv a lucrătorilor înșiși, în contextul pandemiei COVID-19.

În concret, deținem mai multe saloane de înfrumusețare în București și, odată cu obligația de închidere a spațiilor, lucrătorii cheamă clienții la domiciliul acestora pentru prestarea serviciilor specifice domeniului de activitate.

Nu au luat nici măcar un echipament din salon, însă le-au achiziționat în mod individual, alături de alte produse precum ceară de păr, fixativ și alte asemenea.

Ne interesează să aflăm ce sancțiuni există pentru clienți, respectiv pentru lucrătorii înșiși.

De asemenea, în ce măsură putem stabili o întâlnire cu un avocat pentru a discuta chestiuni legate de demersurile viitoare ale societății în privința raporturilor de muncă cu angajații.

Întrebare adresată de Erhard T.

 

Bună ziua, domnule Erhard! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre juridice.

Cu privire la stabilirea unei întâlniri cu unul dintre avocații noștri specializați în dreptul muncii, vă rugăm apelați numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact.

În legătură cu situația expusă, raportat la reglementările în materie în contextul pandemiei COVID-19, facem următoarele precizări:

În esență, pentru beneficiar se aplică sancțiunea contravențională pentru încălcarea dispozițiilor privitoare la părăsirea locuinței fără un motiv justificat, iar pentru prestator se aplică amenda contravențională, având în vedere derularea activităților specifice domeniului de activitate fără nici măcar o autorizate. Prin urmare, în acest din urmă caz, sunt aplicabile o multitudine de sancțiuni specifice desfășurării activităților fără deținerea avizelor prevăzute de lege, sancțiuni despre care urmează să discutăm în cadrul întâlnirii.

Pe larg, având în vedere:

Art. 1 din Ordonanța Militară nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, conform căruia se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;

c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizicăindividuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;

f) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;

g) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;

h) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;

i) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare.

Precum și la art. 14 alin. (2) din Ordonanța Militară nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, conform căruia nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1 – 5, art. 7 – 9 din Ordonanță, atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Citește neapărat și: Pot funcționa cu restaurantul cu livrare la domiciliu în contextul Ordonanței militare?

Coroborat cu art. 9 din Ordonanța de Urgenta nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, conform căruia

(1) Conducătorii autorităților publice, ai celorlalte persoane juridice, precum și persoanele fizice au obligația să respecte și să aplice toate măsurile stabilite în prezenta ordonanță de urgență, în actele normative conexe, precum și în ordonanțele militare sau în ordine, specifice stării instituite.

(2) Conducătorii autorităților publice și administratorii operatorilor economici care asigură servicii de utilitate publică în domeniile energetic, sănătate, agricultură și alimentație, alimentare cu apă, comunicații și transporturi au obligația de a asigura continuitatea furnizării serviciilor esențiale pentru populație și pentru forțele destinate apărării.

Și art. 27 și 28 din aceeași Ordonanță, care prevede că încălcarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență sau a dispozițiilor ordonanțelor militare ori a ordinelor emise pe timpul stării de asediu și al stării de urgență atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz., și anume nerespectarea prevederilor art. 9 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 100 lei la 5.000 lei, pentru persoane fizice, și de la 1.000 lei la 70.000 lei, pentru persoane juridice.

Citește și: Suspendarea contractului individual de muncă în contextul pandemiei COVID-19

Constatăm că din perspectiva beneficiarilor serviciilor, circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, fără justificarea cel puțin unuia dintre motivele regăsite în art. 1 din Ordonanța Militară nr. 3/2020, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 100 la 5000 lei, iar din perspectiva lucrătorilor, desfășurarea activităților specifice saloanelor de înfrumusețare fără avizele prevăzute de lege, constituie o multitudine de contravenții, despre care urmează să discutăm pe larg în cadrul întâlnirii.

Cu considerație,
echipa
La ce riscuri se supun beneficiarii serviciilor saloanelor de înfrumusețare?

Lasă un răspuns