Urmareste-ne
  >  Opinii juridice   >  Protecția consumatorului   >  Politica de retur. Excepții de la dreptul de retur al produselor

Politica de retur. Excepții de la dreptul de retur al produselor

Bună ziua! Ne propunem să lansăm în aceste zile un magazin online. Acesta reprezintă transpunerea în mediul online a afacerii noastre cu comercializare de produse destinate uzului casnic. Ne interesează să aflăm, în principal, dacă există obligativitatea returnării tuturor produselor achiziționate la solicitarea cumpărătorilor.

Altfel spus, apelăm la sprijinul dumneavoastră juridic pentru redactarea termenilor și condițiilor, respectiv pentru conceperea politicii privind dreptul de retur al produselor (politica de retur) și alte asemenea în legătură cu care urmează să discutăm în cadrul întâlnirii.

Când poate fi stabilită o întâlnire cu un avocat din echipa dumneavoastră?

Întrebare adresată de Iulian D.

 

Bună ziua, domnule Iulian! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre juridice.

Cu privire la stabilirea unei întâlniri cu unul dintre avocații noștri specializați drepturile consumatorului, vă rugăm apelați numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact. La celălalt capăt al firului, există mereu un coleg disponibil, pregătit să stabilească o întâlnire cu un avocat.

În legătură cu situația expusă, până la întâlnirea ce urmează a avea loc, facem următoarele precizări:

Conform art. 9 din Ordonanța de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, „Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14.”.

Te-ar putea interesa și: Despre returul produsului folosit în scop de igienă personală. Aspecte legale

Cât privește excepțiile în ce privește dreptul de retragere, aspecte de care urmează să ținem cont și să le nuanțăm în politica de retur, art. 16 din aceeași Ordonanță de urgență prevede:

„Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce privește contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale următoarele:

a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;

b) furnizarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care profesionistul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

c) furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;

f) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

g) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de pe piață pe care profesionistul nu le poate controla;

h) contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;

i) furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

j) furnizarea de ziare, periodice și reviste, cu excepția contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicații;

k) contractele încheiate în cadrul unei licitații;

l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidențial, transport de mărfuri, închiriere de mașini, catering sau serviciile privind activitățile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;

m) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere.”

Urmează discutăm în cadrul întâlnirii aspecte practice în ce privește politica de retur, raportate la particularitățile afacerii dumneavoastră.

Până la stabilirea întâlnirii, menționăm că în situația în care reprezentanții societății nu au transmis cumpărătorului informaţiile privind dreptul de retragere, perioada de retragere expiră la 12 luni de la sfârşitul perioadei iniţiale de retragere de 14 zile, motiv pentru care fiecare consumator trebuie să fie informat cu privire la acest drept încă din momentul plasării comenzii.

Cu considerație,
echipa
Politica de retur. Excepții de la dreptul de retur al produselor

Lasă un răspuns

error: Articolul nu poate fi copiat, însă poate fi citit oricând, gratuit, pe platforma avocatum.ro.