Rezoluțiune contract prestări servicii și restituirea prestațiilor
Buna ziua,
Am întâmpinat următoarea problemă: În urmă cu câteva luni, am încheiat un contract de prestări servicii cu o societate. Prin acest contract, aceasta și-a asumat obligația de a ne asigura întocmirea tuturor documentelor necesare în vederea obținerii autorizației de incendiu.
Contractul a fost încheiat pentru un termen de 120 de zile. Plata prețului urma să se realizeze în 3 tranșe, și anume: prima tranșă de 30% reprezentând avans, trebuia achitată în 15 zile de la încheierea contractului; a doua tranșă, tot de 30 %, urma să fie achitată după o perioadă de 70 de zile; ultima tranșă în cuantum de 40%, urma să fie achitată în momentul în care am fi obținut autorizația de incendiu.
Conform contractului, am efectuat în termen plata avansului, însă cealaltă parte nu și-a îndeplinit restul obligațiilor nici până astăzi. Vă aduc la cunoștință faptul că au trecut 8 luni de la împlinirea termenului de 120 de zile.
Acum doresc să-mi recuperez suma plătită și să desființez acel contract. Vă rog să-mi spuneți ce posibilități legale am la îndemână și cum am putea stabili o întâlnire pentru a vă arăta și contractul.
Întrebare adresată de Neacșu M.
Stimate domnule Neacșu,
În legătură cu problema descrisă, vă aducem la cunoștință următoarele posibilități legale de care puteți uza.
În primul rând, aveți opțiunea de a notifica societatea despre care faceți vorbire, solicitându-le restituirea sumei achitate, precum și încetarea contractului pe cale amiabilă.
O altă posibilitate este de a intenta o acțiune în fața instanței civile, prin care să solicitați, în temeiul dispozițiilor art. 1550, 1635 și urm., precum și 1254 alin. (3) din Codul civil, rezoluțiunea contractului și, pe cale de consecință, restituirea prestațiilor achitate, astfel încât să reveniți la situația anterioară încheierii contractului și respectiv, a achitării avansului de 30%.
Cu toate acestea, sfatul echipei avocatum.ro, este ca anterior introducerii acțiunii în instanță, să trimiteți o notificare celeilalte părți, întocmai cum am precizat anterior. Astfel, vă veți exprima dorința de a soluționa diferendul pe cale amiabilă.
Doar în cazul în care partea adversă nu răspunde notificării sau răspunsul este unul care nu vă mulțumește, vă sfătuim să recurgeți la instanța de judecată. În acest fel, veți aduce ca probă atât notificarea, cât și răspunsul societății adverse și vă veți dovedi buna-credință cu un argument în suplimentar.
Pentru ajutor în demararea demersurilor necesare și pentru stabilirea întâlnirii la sediul nostru, nu ezitați să ne contactați la unul dintre numere de telefon afișate la secțiunea „contact”.
Cu considerație,
echipa