Urmareste-ne
  >  Drept civil   >  Stabilire domiciliu minor și modificare program de vizitare minor. Temei de drept

Stabilire domiciliu minor și modificare program de vizitare minor. Temei de drept

Bună ziua! Vă solicit sprijinul juridic în redactarea unei cereri de chemare în judecată având ca obiect stabilire domiciliu minor și modificare program de vizitare minor. În acest sens, vă rog să îmi spuneți în ce condiții pot stabili o întâlnire cu un avocat specializat în dreptul familiei din cadrul societății dumneavoastră de avocatură.

În concret, am solicitat anul trecut desfacerea căsătoriei, în acest moment cauza aflându-se pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 București. Cum procesul încă nu este soluționat, având următorul termen de judecată abia în iunie 2020 și, având în vedere mersul acestui dosar de divorț, consider că ar trebui identificată o modalitate privind schimbarea programului de vizitare a minorului, respectiv domiciliul acestuia.

Legal de cauza mea, precizez că mama minorului are un comportament agresiv verbal și fizic în prezența minorului și chiar asupra minorului. Acesta este motivul pentru care apreciez că se impune stabilirea unui program de vizitare diferit a minorului de către mamă, care să asigure o relaționare normală a băiatului cu mama lui, dar pentru o perioadă scurtă de timp, perioadă în care comportamentul mamei asupra minorului să nu îi producă vătămări irecuperabile acestuia.

Precizez, de asemenea, că agresivitatea nu este exprimată de mamă ca urmare a unei tensiuni nervoase sporadice, ci ca urmare a unor probleme grave de sănătate, cel mai probabil moștenite genetic, chiar aceasta povestind unor prieteni de familie despre problemele de sănătate ale fratelui ei, ale tatălui ei și mai apoi ale ei, chiar din perioada copilăriei. Dacă considerați, îi putem chema ca martori într-un eventual proces.

Vă rog să îmi comunicați care este modalitatea prin care pot stabili o întâlnire cu un avocat din cadrul echipei dumneavoastră și care sunt temeiurile cererii ce urmează a fi formulată în instanță și asupra cărora urmează să argumentăm.

Întrebare adresată de Ambrozie I.

Bună ziua, domnule Ambrozie! Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor noastre juridice.

Cu privire la stabilirea unei întâlniri cu unul dintre avocații noștri specializați în dreptul familiei, vă rugăm apelați numărul de telefon afișat în partea de sus a website-ului ori pe pagina contact. La celălalt capăt al firului, există mereu un coleg disponibil, pregătit să stabilească o întâlnire cu un avocat.

În legătură cu situația expusă, și anume cea cu privire la stabilire domiciliu minor și modificare program de vizitare minor, raportat la copiile scanate ale documentelor pe care le avem pe e-mail, din partea dumneavoastră, și până la întâlnirea ce urmează a avea loc, facem următoarele precizări:

Modalitatea juridică prin care putem obține stabilirea domiciliului minorului la dumneavoastră, respectiv modificarea programului de vizitare, constă în formularea unei cereri de chemare în judecată pe calea ordonanței președințiale.

Procedura are ca finalitate pronunțarea de către instanța judecătorească competentă a unei hotărâri judecătorești.

Articolul din legislația actuală pe marginea căruia vom discuta este 997 și se regăsește în Codul de procedură civilă. Pentru înțelegerea conținutului acestuia, este necesară parcurgerea și următoarelor articole cu privire la același aspect din Cod, însă urmează să discutăm pe larg aceste aspecte în cadrul întâlnirii.

Până atunci, precizăm că ordonanța va putea fi dată chiar și atunci când este în curs judecata asupra fondului. Pe cale de ordonanță președințială nu pot fi dispuse măsuri care să rezolve litigiul în fond și nici măsuri a căror executare nu ar mai face posibilă restabilirea situației de fapt.

Am tratat subiectul pe larg în cadrul unui articol distinct, pe care vă invităm să îl parcurgeți, ce poate fi găsit pe platforma avocatum.ro sub denumirea de Suplinirea consimțământului părintelui pentru deplasarea minorului în străinătate.

Printre temeiurile de drept în legătură cu care urmează să facem argumentarea juridică în susținerea intereselor dumneavoastră, se regăsesc:

Dispozițiile art. 194 din Codul de procedură civilă, art. 997 din Codul de procedură civilă, art. 453 din Codul de procedură civilă, art. 223 din Codul de procedură civilă, art. 293 din Codul de procedură civilă, art. 258 din Codul de procedură civilă, art. 254 alin. (2) din Codul de procedură civilă, art. 32 alin. (1) lit. a), b) și d) din Codul de procedură civilă, art. 431 din Codul de procedură civilă, art. 401 din Codul de procedură civilă, art. 1002 din Codul de procedură civilă, art. 496 din Codul civil, art. 263 al. (1) din Codul civil, art. 2 din Legea nr.272/2004, art. 36 din Legea nr.272/2004, art. 3 din Convenția cu privire la drepturile copilului, art. 8 din Convenția privind apărarea drepturilor omului și a libertăților, art. 4 din Convenția asupra relațiilor pe personale care privesc copiii, art. 17 din Legea nr.272/2004, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, art. 18 din Legea nr.272/2004 , art. 18 alin. (3) din Legea 272/2004, art. 36 din Legea nr.272/2004, art. 36 al. (2) din Legea nr.272/200, art. 487 din Codul civil, art. 488 din Codul civil, art. 21 din Legea nr. 272/2004, art. 14 din Legea 272/2004, art. 4 din Convenția asupra relațiilor personale care privesc copiii ratificată de România prin Legea nr. 87/2007, art. 31 din Legea 272/200 4, art. 9 din Convenția cu privire la drepturile copilului ratificată de România prin Legea nr. 18/1990, Art. 33 din Legea nr. 272/2004, Principiul 3:03 din Principiile Dreptului European al Familiei, art. 263 din Codul Civil, art. 5 din Protocolul nr. 7 la Convenția Europeană a Drepturilor Omului.

Urmează să discutăm în cadrul întâlnirii toate aspectele privind demersurile ulterioare ce urmează a fi efectuate în litigiu, inclusiv din perspectiva materialului probator pe care ne propunem să administrăm.

 

Cu considerație,
echipa
Stabilire domiciliu minor și modificare program de vizitare minor. Temei de drept

Comments

  • Ovidiu P.

    21 iulie 2020

    Problema intampinata este faptul ca gradinitele din municipiul Bucuresti refuza inregistrarea cererilor de inscriere a copiilor care implinesc 3 ani in anul 2020 dupa data de 31.08.2020 in invatamantul prescolar invocand ca baza legala procedura operationala a Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti nr. 7135 / 14.05.2020. In procedura respectiva se specifica in sectiunea pentru inscrierea copiilor care nu au mai frecventat invatamantul prescolar faptul ca : “Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscriere, se va face în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare (copii, de regulă, de 5 ani, împliniți la 31.08.2020), grupa mijlocie (copii, de regulă, de 4 ani, împliniți la 31.08.2020) și grupa mică (copii, de regulă, de 3 ani, împliniți la 31.08.2020)”.
    In perioada de ajustari (perioada unde se pot ocupa doar eventualele locuri ramase neocupate in etapele normale de inscriere) se specifica : “Numai în cadrul acestei etape, după cuprinderea tuturor copiilor care au împlinită vârsta de 3 ani la data de 31.08.2020 și cuprinderea solicitărilor pentru grupa mare, vor putea fi înscriși, în limita locurilor disponibile, și copii cu vârsta cuprinsă între 2 – 3 ani.”
    Mentionez ca copiii care implinesc 3 ani de zile in anul calendaristic 2020 nu mai sunt primiti la cresa in anul scolar 2020-2021.
    Considerente legale :
    1. Conform legii educatiei 1/2011 art. 95, inspectoratele scolare nu au competente de emitere / stabilire politici / programe educationale(ceea ce pare ca se incearca prin aceasta procedura) ci doar de aplicare reglementari emise de ministerul educatiei.
    2. Legea educatiei 1/2001, regulamentul de organizare al gradinitelor OMENCŞ nr. 5079 din 31 august 2016, adresa MEC 791 / 04.05.2020 si nici o alta reglementare emisa de minister nu fac nici o referire la o restrictie de genul acesta.
    3. Conform art. 2 alin. (4) si art. 3 lit. a) din legea 1/2011 toti cetatenii Romaniei au drepturi egale de acces la toate nivelurile si formele de invatamant preuniversitar iar accesul la invatare se realizeaza fara discriminare.
    4. Conform art. 16 din Constitutie toti cetatenii sunt egali in fata legii si al institutiilor publice fara privilegii sau discriminari.
    Avand in vedere cele prezentate mai sus, considerati ca ISMB discrimineaza copiii nascuti in anul 2020 dupa data de 31.08.2020 incalcand legea 1/2011 si constitutia ? Se afla ISMB in afara ariei de responsabilitate conf. legii 1/2011 prin restrictionarea accesului la invatamantul prescolar al acestor copii?

    As putea actiona in instanta ISMB privind aceste aspecte?

    Reply

Lasă un răspuns